Seringkasnya dariku....

Merenung kembali sejarah lama
Suatu pengalaman berharga
Dalam hati... Meniti usia mendatang
Dalam erti kata resah, gelisah dan kesedihan
Musibah, tertekan dan rasa terhina..
Inikah yang kita minta?

Merenung pula erti kata hakikat
Hari esok masih lagi ghaib
Dan kita masih belum menyeberanginya
Berbuat baik kerana Allah Taala
Bukan memperkecilkan nikmatNya
Dan takkan terusik dengan kebencian
Malah tidak akan...
Merasa terancam dengan kekejian..

Aku... cuba bergembira dan berbahagia
Optimiskan minda dan jiwa
Cuba mendamaikan hidup dengan rela
dibawah naungan kasih sayangNYA
bukan ingin menjadi yang ma'sum
namun bukan jua berlandaskan nafsu
agar ucapanku adalah hujah
bukan terlencong menjadi syahwat
kerana aku..
benar-benar ingin ke ARAHNYA..

Sunday, July 25, 2010

~GIVEAWAY BY EIRAH CRAFT~


Aku tertarik dengan kepelbagaian kraftangan yang ada di bumi Malaysia ini, tanahair kita. Dengan kesepaduan pelbagai kaum dan bangsa yang ada, Malaysia dapat mempamerkan satu keunikan yang tiada di negara lain. Seperti yang dipamerkan dalam blog Eirah Craft ini, aku terpegun seketika melihat hasil seninya dalam membuat kraftangan mutiara sabah.. apa yang aku pernah ketahui, mutiara sabah memang mahal namun berbaloi memilikinya.. :)

Aku berbangga melihat keunikan Eirah Craft menghasilkan kraftangan dari manik, kain felt, mutiara dan juga suratkhabar.. andai tanganku berseni sepertinya.. hahaha.. namun, oleh kerana tanganku tak berseni sepertinya, aku mencuba nasib untuk join GIVEAWAY ini.. bak kata pepatah melayu.. untung sabut timbul, untung batu tenggelam.. :)

Aku syorkan kepada mereka yang berminat dengan kepelbagaian dunia kraf, singgahlah di blog Eirah Craft ni, secara serius aku katakan, kawan-kawan takkan menyesal.. dengan harga yang berpatutan, dan hasil yang amat memberangsangkan.. antara produk :
lawa-lawa tak? seandainya nak join GIVEAWAY ni, pun boleh.. saya galakkan kawan-kawan untuk mencuba.. :) boleh dapatkan details di :

 

0 comments:

Post a Comment