Seringkasnya dariku....

Merenung kembali sejarah lama
Suatu pengalaman berharga
Dalam hati... Meniti usia mendatang
Dalam erti kata resah, gelisah dan kesedihan
Musibah, tertekan dan rasa terhina..
Inikah yang kita minta?

Merenung pula erti kata hakikat
Hari esok masih lagi ghaib
Dan kita masih belum menyeberanginya
Berbuat baik kerana Allah Taala
Bukan memperkecilkan nikmatNya
Dan takkan terusik dengan kebencian
Malah tidak akan...
Merasa terancam dengan kekejian..

Aku... cuba bergembira dan berbahagia
Optimiskan minda dan jiwa
Cuba mendamaikan hidup dengan rela
dibawah naungan kasih sayangNYA
bukan ingin menjadi yang ma'sum
namun bukan jua berlandaskan nafsu
agar ucapanku adalah hujah
bukan terlencong menjadi syahwat
kerana aku..
benar-benar ingin ke ARAHNYA..

Monday, August 2, 2010

CANTIK ITU KAMU ~ CONTEST 4 YOU~


Hari ni aku saja-saja blogwalking memandangkan insan yang aku sayang tertidur di sofa, kepenatan mencari barang hantaran.. ahahaha.. :) so, aku pun merajinkan diri ke satu blog milik MAWARPINK.. dia ada anjurkan satu contest nie.. hik..hik.. aku nak join gak la.. mana tau ada rezeki terpijak di petang hari ni..

Aku pun nak syorkan korang join gak contest nie.. sebab syarat-syaratnya bukan payah mana pun.. :) apa dia? hah.. baca ni dulu :

 

  1. Follow dan add blog MawarPink dekat  blogroll korang. (sebab pemenang akan diumumkan disini) - DONE -
  2. Follow dan add blog Cantik Itu Kamu jugak - DONE -
  3. Letak banner Cantik Itu Kamu kat sidebar korang. - DONE -
  4. Buat post dengan tajuk Cantik Itu Kamu Contest 4 you.
  5. Letakkan banner di atas dalam post contest korang and link it directly to my blog and letakkan juga di side bar ye.. - DONE -
  6. Letakkan SATU sahaja gambar yang korang rasa cantik permandangan, cantik baju korang pakai, cantik tudung korang ke, or korang sendiri memang cantik dlm picture tu. terpulang pada creativity masing-masing. Tak perlu explain pun tak pe. tak kisah la sorang-sorang or ramai2.. semua boleh join.. laki pun boleh.. hadiah nnt boleh bg kat aweks or wife kan.. ^_^ - DONE-
  7. Leave  your entry  link kat comment in this entry supaya senang saya nak check - DONE-
 
So, untuk contest ni, aku memilih sekeping gambar yang pada pandangan aku memang cantik dan istimewa.. hahaha.. jeng..jeng.. jeng... apa dia?
 
?
 
?
 
?
 
?
 
ni dia!.. 


actually, ni gambar model tak bertauliah aku.. ahakz! aku pun bukannya photographer yang bertauliah sangat.. tapi masa ni dah alang-alang aku kena buat assignment, so, i try my best la nak dapatkan markah yang terbaik.. wakakaka...
 
aku suka gambar ni dalam banyak2 gambar sebab kontra warnanya.. gambar ni aku ambil kat Fraser Hill, ada satu rumah lama, nilah dia.. ala-ala English style.. nampak antik kan..
so, nilah yang aku pertaruhkan buat contest ni.. korang yang nak join, KLIK SINI...


3 comments:

NaDic said...

owh.. pintu merah!! nice shot..
good luck dear n thanks for joining

anatayuni said...

mcm kenal model tak bertauliah ni? hmmm..dimana ye..

Atie1610 said...

anata : ahahaha.... ntahlah yer... bukan ker dia??? uhukz!

Post a Comment